Wednesday, August 26, 2009

2 perkara yang tak akan aku lupakan.

Pertengkaran yang brlaku semalam, sngguh aku tidak akan lupa. Antara aku juga salleh. Pabila igt kembali pergaduhan semalam, tiba tiba aku terimbas kembali pergaduhan aku yang paling teruk dgn Arol dahulu. Bnda yang sama, sbb yang sama aku gaduh dgn salleh, dan juga Arol.


Imbas kembali...

Malam itu, aku marah sgt dgn dia. Kerana apa, aku masih igt lagi, kerana dia keluar tanpa memberitahu aku. Aku geram sgt ! Sbb apa, dgn kwn prmpuan pula. Puas aku maki dia, marah dia. Yaa, mmg aku ini seorang yang baran. Aku tahu, Arol byk brsbr dgn aku. Bkn mudah untuk bertahan dgn aku. Ketika itu aku dan dia baru jejak 5 bulan lebih. Kerana cemburu membawa padah. Malam itu, aku igt lagi msg yang aku hantar dkt dia,

Nana: Kau memang kan, tak pernah nak paham perasaan aku. Bila aku keluar tnpa bagitahu kau ? kau marah tak ? marah kan ! Kau mmg kan. Dh la weyh, aku dh fedup dgn kau, sumpah fedup. Kita break ok ? Aku dah tak tahan dgn kau. Dh bye ! Jgn cntct aku lagi !

Then terus aku off phone smpai lahh ke 11 malam. Ptg tu dia dh pjuk aku, tapi aku buat tak endah. Aku tahu dia byk brsbr dgn aku. Aku tahu dia byk brtahan dgn aku. Aku rndu dgn dia. Rndu sgt. Aku mengaku dia lahh frst love aku, yang susah aku nak lupakan. Rndu dgn pgglan bubu tu. Hmm. Jam 11 mlm, aku on balik phone aku. Ya Allah, berlambak mscall juga msg. Tapi waktu itu, tiada rasa kesian hanya marah dan dendam membara di hati aku. Aku terus call dia dan benda yang sama dia ckp mcm mana salleh ckp semalam, dan ini lahh frst time Arol marah aku..


Arol: Kau nak apa lagi ? Kau dgn aku kan dh takde pape. Kau yang nak sgt kan !
Nana: Ok fine ! Kau yang nak sgt, ok ? Fine !

Dan terus letak phone...

Jam 12 malam, aku rasa mcm risau, sbb tiada apa apa respon dr Arol. Marah sgt ke dia dgn aku ? Ya Allah. Aku try untuk call, dan dia tak mahu jwb panggilan aku. Aku try byk kali. Aku hntr msg, dia tak reply. Hmm. Hanya tuhan shj yang tahu wktu tu brtapa aku risau pasal dia. Dan tiba tiba dia off phone. Korang bayangkan, 4 pg lepas dia balik lepak baru dia on phone, dan hanya mscall shj. Lama tak lama aku tggu dia, tidak tdur dan hanya menangis, something mcm menyesal gila. Dia mscall, trus aku cll dia. Dan merayu minta maaf dan nak dia balik. Sebiji mcm salleh, dia ungkit kesalahan aku. Bgtu byk dia brsbr dgn aku. Dan dia dh serik dgr prkataan break tu dr mlut aku, sdangkan dia tak prnh terkeluar pun dr mlut prkataan break tu. Tapi aku merayu dan merayu, aku juga brjanji akan berubah. dan dia hanya bagi peluang sekali shaja. Aku terima peluang tu, dan seriously, aku berubah. Aku tak marah dia, aku tak maki dia, aku sabar dgn dia. Tapi semakin lama, semakin dia pijak kepala aku. Perangai dia dh berubah. Dan hmm, aku takut bnda yang sama terjadi kepada salleh. Bila aku baik, lelaki pijak kepala aku. That's why aku begini. Bila aku baik, Arol mula menjadi garang, apa yang aku buat semua tak kena. Hmm. Apa salahku ? dan sekrang dia mulai membenci aku. Dan bkn sng unutk aku lupakan dia.

Salleh, aku berjanji kepada dia untuk berubah. Semalam niat aku utk meminta break tu sbnrnya aku main main shj, tetapi membawa padah. Dia kata lebih 3 kali aku minta break. Dia kata dia dh fedup dan dia kata aku buat dia mcm tiada perasaan. Yaa, aku sedar semua tu. Mulanya begini,aku hanya main main kata jadi adk dan kakak angkat lahh lagi bgs. Tapi takde niat pun nak break. Hati aku trlalu sayang akan dia. Tapi dia anggp serious. Dan terus tak rply msg aku. Aku call, mcm nak taknak je ckp. Shnggalah krdt aku hbs aku merayu dgn dia. Dia call aku balik, dan kata pasal keburukan aku. Yaa, aku mmg prmpuan tak guna. Tapi aku still merayu nak dia balik dgn keadaan menangis tersedu sedu. Tapi hati aku tersentak pabila dia kata begini
"Kau tahu tak, aku couple dgn kau, tapi org yang sbnr aku sayang ialah org yang kena gosip dgn aku." Starting tu hati aku lagi meronta dan kecewa gila.Hati aku rasa nak debik je prmpuan tu. Tapi aku tak mmpu. Dan aku sedar prmpuan itu lagi prfct dr aku. Hati budi dia, bahasa dia, aku knl prmpuan tu, pemalu orgnya, dan lemah lmbut. Itulah ciri-ciri yang salleh nak sbrnya. Dan dia sruh aku buat kputusan antara biarkan dia prgi dkt wani, atau teruskan. Dan aku buat keputusan yang paling bodoh dalam hidup aku biarpun hati aku taknak. Aku letak phone dan hntr msg kerana aku tak mmpu utk bercakap lagi dah. Hati aku sedih, sedih sgt ! Dan hanya 1 peluang shj dia bg utk aku, tapi aku tak blh nak terima, krn aku kenal diri aku.



"Kalau ini 1 peluang yang salleh bg nana, nana tak blh nak ambil peluang ini. Sbb nana susah nak berubah. Nana tahu, nana kenal diri nana. Klu kita sayang seseorang tu,demi nak tgk dia bahagia, kita kena snggup lepaskan dia untuk kebahagiaan dia. Nana tak mmpu nak buat salleh bahagia. Tapi hati nana, jauh dlm hati nana, biar terguris mcm mana pun, nana tetap sayang saleh. Sekasar mana pun nana, hati nana tetap ada nama salleh. sbg yang tua, nana kena mengalah. Nana serahkan salleh dkt ****. Selami hati dia, tarik hati dia, lupakan nana. Prmpuan, selama mana lelaki tu tggu dia, jika dia bg masa, lmbt laun dia akn terpaut juga. Hanya brsbr dan tggu lah dia. Dia lebih berhak untuk salleh, dia lebih laam tggu salleh. Nana tak pntingkan diri sndri. Nana pkir prasaan **** yang dh lama tggu salleh. Tarik balik hati dia demi kebahagiaan saleh. Itu aja yang nana minta. Dan ini keputusan nana. Biarpun hati nana meronta nak salleh balik, tapi tak boleh. Kan ? Hmm."


Dan dia hanya balas, "tq nana sbb buat keputusan mcm ni. Tq sgt."


Semasa send msg itu, air mata aku mengalir dan tak mampu nak bertahan dah. Lagu Glen, januari aku mainkan. Ya Allah, aku sayang salleh. Aku nak dia balik. Dan bincang punya bincang, dan akrhnya aku taktahu kenapa dia pilih aku akhrnya. Msg ini dia hntr dkt aku, " ok ok, semua kesedihan nana akan berakhir. Saleh pilih nana. Ok. Bby, dah jgn sedih lagi ok." Saat itu, aku lah org yang paling happy. dan saat itu juga mengalir air mataku kerana gembira.


Tapi aku brjanji dgn dia, aku akan berubah. Katanya, dia dgn prmpuan itu hanya suka budi bahasanya, dan dia dgn aku sayang kan aku dan tak mampu untuk kehilangan aku. Tapi aku brsyukur kerana aku dpt dia kembali. dan cuma yang aku harap dia tidak jadi mcm Arol stelah aku berubah ini. Hmm. dan last question aku tnya "Habis mcm mana dgn ****? Kenapa plih nana ? Jwb jujur please. Apa yang bie rasa skrng ni?" dan dia hanya reply. "Biarlah dia, dia boleh cari lelaki yang lebih baik dr bie. Kan ?"


Aku terima peluang ini, dan terima kasih salleh. Aku janji akan berubah. Hmm. Salleh ni byk mengajar aku untuk jadi lebih matang dan erti mcm mana untuk sayang seseorang. Aku tahu aku bkn nya tahu erti sayang. Dan dia lah byk mengajar aku. Tapi aku tetap tak akan percaya dia 100%

No comments:

Post a Comment