Sunday, December 20, 2009

Bahasa Inggeris

The most thing yang paling aku lemah, ialah Bahasa Inggeris. Kerana apa ? Kerana aku tidak mahir juga bkn tak mahir lah, tapi mcm lemah sangat-sangat dlm berbahasa ini. Even bahasa melayu pun aku tak pass apatah lagi bahasa inggeris. Igt lah bukan sng nak kuasai bahasa ini.


Bnda yang paling aku dgnki skrng ini, FARMI. Kenapa dia terlalu hebat dlm berbahasa inggeris ? Sedangkan dia hanyalah seorang manusia juga. Kenapa ? Pelik. Kenapa aku tak boleh kuasai mcm dia ? Jika inggeris aku dh power mcm dia, sudah tentu sng aku nak dpt krja. Tapi ? It's not too easy to cover all those things. Susah kn ? susah. Haa, takpe, skitskit lama lama jadi lahh bukit Antarabangsa. Haha. Pelbagai Bangsa di sana yang boleh menguasai inggeris. Yelaa orang kaya. Kan ? Aku ni, di Hulu Langat sahaja. Haha, agak pelik. Kenapa asal org kaya je boleh berbahasa ? Kenapa miskin tak boleh ? ke mmg hdup ikut drjat then berbahasa inggeris pun kena ikut drjat juga?Yela, org berbudi kita berbahsa, org beri kita merasa. Kan ? Hahaha, ntah apa yang aku merepek ni pun taktahu la. HOHO.



Tak, aku masih pelik. Mcm mana nak kuasi bahasa inggeris ni ? Mcm mana ? aku teringin. Slogan 1 Malaysia berkata, "bahasa inggeris di utamakan, bahasa malaysia di dahulukan." Ish ish ish, tolong lah berikan aku kuasa yang agak luar kawalan, ehh luar biasa supaya aku boleh berbahasa inggeris. Ya Allah, tolong hamba mu ini, yang lemah ini, berikan dia kepandaian suapaya terus maju dlm bidang sains dan tekonologi. haha. *sat stop, Farmi tetibe mscll pula. Haiyoo sayang, kacau btl lah. I nak update blog ni. Grr ! U ni, ish ish ish.



Dan text dia menggunakan ayat ini " weyh sayang, kau tak paham bahasa ke ? aku ckp nak online ni kan, kau sbuk apahal ? mengganggu kententeraman awam, ke kau dgnki aku tgh kutok kau ni ?" haha, ehh yeke ? yeke aku text mcm tu ? Haha, hanya Farmi sahaja yang tahu. Anda nak tahu ? takpayah sibuk ! aku ni manja tau dgn Farmi. HAHAHAH :D


Ok smbung balik, actually aku open tajuk ni sbb, aku ada kenal beberapa kenalan ini. Iish ish ish, apa lah nak jadi dgn budak zaman skrng ini ? Ya Allah nak berspeaking, tapi terkantoi pula. adoyaaa. Takpayah sebut nama lah, biar aku seorang sahaj yang tahu. cuma di sini aku boleh beri cthnya sahaja. Mai sini tgk, huahuahuah



"You, I'll text you letter ok ?"

"I'm driver rght now"

"I love she so much"




ok ini shj yang mampu aku tnjuk. Lain kau org taip, lain makna tahu ? Bahasa Inggeris ni bkn nya mudah. Ya Allah, aku tahu kau org nak show off yang kau org ni pndai berbahasa inggrs. Aku pun pndai juga. Tapi tak ada lah selemah kau org. Ish ish. Tolong lah yea, dh tak tahu tu, buat buat tak tahu. Jgn suka suka nak tnjuk. Baka kata melayu "taktahu menanya, nanti sesat jalan" Perghh. harap kau org berubah la yea. Aku ni yang tak seberapa perfct ni pun sedar akan kelemahan aku sbg seorang manusia. Sekian.

No comments:

Post a Comment