Wednesday, February 10, 2010

Sekolah

Assalamualaikum, Selamat petang, salam sejahtera, sawadikap, ne how ma, vanekam dan selamat bertemu kembali. Follower saya kini semakin lama semakin brtmbh, 60 orang. Tidak hebat, mahukan genap seratus. Sila silalah show off blog saya yang hebat ini. Tett ! Salah dan lari tajuk. Kita ke fakta yang sbrnya. Tetapi blog saya prlu diperkembangkan lagi dgn menukar layout setiap hari. Fuhh, pnt, otak tak kretip.


Sekolah, SEKOLAH, sekolah ialah perkataan yg paling aku bnci dgr apabila di bangku sekolah dahulu. Hari ahad, maalm tu je, msti mengeluh. Dah nak sekolah dh esok. Buku tak siap lagi, baju tak gosok. Dan perkara yang paling penting sekali, PENTING, aku tak prnh basuh kasut setahun mula dr beli smpai habis sekolah. Kerana malas dan suka bau kasut yg tak basuh setahun tu. Tak mengapa, bukan nya kasut brwrna putih pun, kekotoran tidak nmpk. Kan ? Rndu zaman sekolah. Padahal bru 2 bulan belum masuk dua bulan mengglkan sekolah. Tetapi rndu.

Kasut yg tak basuh setahun tu, still ada lagi. ADA lagi. Buat collction zaman prsekolahan. Tudung ? Aku tak mcm dia tu juga dia ni, pendek. Tidak. labuh ? Pun tidak. Sedang sedang. Klu kata ada spot chck tu boleh lepas lah aku ni. Buku-buku tngkatan 5, ada lagi. Jangan buang, utk generasi adk adkku yg kini sedang bersekolah semua nya. Dngki nya walaupun staip malam tidak prlu mengulang kaji sprti diaorg. Rndu nya nk buat kerja sekolah. Well, sriously aku tak prnh skip krja math dan juga add mth. Msti siap. ak lupa juga akaun. Buku ditanda penuh dgn wrna merah. Brtapa baik nya aku ini.

Rndu sangatt. Dgn kwn kwn, hari hari tggu pagi pagi dekat kelas. Aku lah org yg paling lmbt dtg dlm geng. DALAM GENG ok. BUKAN DLM KELAS. Dalam kelas tu, muka si budak pndai tu la yg selalu dtg lmbt. Dia mndapat 9A 1B semasa trial, dia makan apa pun aku takathu. Cnfrm SPM straight A's. Dngki dan dendam dgn dia tu. Dtg lmbt tapi nak balik awl. jam belum tepat 1.40 dan sandang beg. Otak mcm Adi Putra. Snstiasa btl dan tak prnh salah. Fuhh. Hebat.

Rindu juga dgn Zack. Wajib ni, WAJIB sebelum masuk kelas msti buat tawaf sai' dgn Zack di sekolah sbyk 7 kali. Pkul 8 bru masuk kelas. WAJIB ! Juga cuci mata dia blok A, mmg WAJIB. Sbb apa, blok A ada rmai penyangak. Kehkehkeh. Perauk penyangak semua sama. Rndu nak pkai baju pngws ICT. Masih smpan, TAK AKAN BUANG. Even dlu malas nak brtugas, mmg malas pun. kehkehkeh. Tapi tak apa, bnda dh lama. Jangan diungkit lagi.

Rndu juga dgn kawan kawan kelas, geng aku. Zila, Qila, Peah, Along dan Fath. Masa rehat je, msti lepak surau. Kiteorg tak beli dkt kantin, kiteorg bwa bkal dari rumah. Sweet je. Kongsi kongsi bekal. Mmg best. Rndu semua tu. Mmg rndu. Even byk kali hati terluka, *ececeh, disebabkan korang, tapi hati aku hakikatnya sayang korang taknak kehilangan korang. TAKNAK ! Hati menjerit ni, kata TAKNAK ! Kmbalikan lah semula kwn kwn ku. Nak balik semula ke sekolah. Putarkan jam pun taknak kembali juga, kenapa ?

Yaa tak lupa juga pada tahun 2009, tahun yang paling hebat. Tahun yg tak prnh miss bwa hndphone prgi sekolah. TAK PRNH MISS. even ada spot chck pun, dok sorok tmpt tmpt sulit, yaa jgn salah phm, aku sorok di bwh stoking ok. BWH STOKING. Jalan terhenjut henjut, tapi ckgu tu bongok rupanya. haahaha. Semua geng aku dok srok hp bwh stoking, excpt qila. KAHKAHKAHAKAH. Dia tu tak pyh cerita lah mana dia srok kan, tmpt rhsia. Hp msti WAJIB BAWA. WAJIB. Kalau tak tak blh hdup. Selalu nya Peah, WAJIB MAIN MESET dlm clss, dan blutut ntah apa bnda ntah. Dan bnda yang paling aku igt lah kan, addct gila, iaitu speesh, kehkehkehekeh, dok cari pakwe hndsome dlm tu smpai wktu sjrh taknak usha buku. Haha, tu semua krja Peah, bkn aku. Aku ni baik skit, skit je. Rndu semua tu. Haihh.

Teringat kembali waktu sejarah. Waktu yg paling best tdur dan berborak. Msti berborak ataupun tdur. Apa apa pun walau mcm mana pun ckgu tu, saya tetap sayang ckgu sbnrnya. Saya tak prnh miss buat latihan ckgu, sntiasa brhantar. Kan ckgu ? Harap harap SPM dpt la crdt sejarah. Huu~ Saya baca buku tak masuk ckgu. Ckgu ajar saya tak phm. Boleh ke puarkan balik nak masuk sekolah balik ? Rndu nyaa. Juga Ckgu BM, saya mintak maap, byk kutok ckgu, kehkehkeh, sorry. saya byk tak buat krja ckgu, rasa mcm malas. HAHAHA. Harap BM saya crdt. INI PENTING ! Doakan saya ckgu.

Maap, entry kali ini pjg sgt, susah nak baca. kehkehkeh. Terlebih emo pulok

No comments:

Post a Comment