Saturday, May 8, 2010

Lain yang aku nak, lain yang aku dapat.

Hari ini, today, sepatutnya, supose, aku, me or i keluar jalan jalan shopping shopping buat duit jadi sengkek. Tapi, but, plan yang dah di buat dari hari selasa tu bertukar kepada tak pergi shopping disebabkan ketiadaan transport. (Ehh bgs jugaa tak pergi jauh jauh, nanti kena support duit minyak kereta korangg, Wani, atau qila atau zila T.T) Jimat duit aku kan ? Memandangkan duit aku save buat masa sekarang ni, so, jadi aku rasa mcm nak guna je duit tu walaupun mmg taknak guna. Mcm mana lah tu kan ?



Takpe, tak dpt keluar pun takpe, aku rela dduk rumah mkn masakan feberet mak aku masak hari ni sempena aku nak ke matrik isnin ni. Hwuhwuhuw, lepas ni jarang lah nak update blog dah (padahal mmg jarang pun kan update blog). Ok, hari ni mak aku masak lau pebret aku iaitu sardin dan telur dadar. wahhh ! Lu org mesti msti igt mak gua masak tomyam ke, kari ke, rupanya sardin dgn telur je -.-' Seriously aku tak suka masakan yg berat berat ni, buat habis duit je. Ecehh. Aku mmg suka makan ikan bilis goreng, sardin dan telur goreng. Bujet makanan mmg mcm org tgh takde duit punya la, beruntung siapa khwn dgn aku, sila terharu memang cnfrm korang akan kaya melainkan kalau bab shopping, aku ni mmg boros T.T



Seriously, hari ni amat membosankan. Aku ingat dapat la tatap wajah kwn kwn "baik" aku before aku pergi matrik. Ecececeh, bujet rindu la ni. Betul la aku rindu korang, korang semua busy bekerja je, aku je yg masih terkial kial dduk rumah mcm org gila. -.-' Ni semua salah ayah yg kasi mak aku mengandungkan aku then dia tak kasi aku kerja cari duit. Mcm mcm alasan dia bagi. Straight foward cakap yg korang taknak aku sakit bila kerja sbb korang manjakan aku. see, betapa manja nya aku ni :D Tapi merana tauu dduk mcm ni. T.T




Nasib petang tadi wani and qila ajak titew prgi hotspring rendam kaki buang daki. Frst time auww titew prgi sana and rendam kaki. Gila punya jakon lah kan. Huu T.T Nama je dduk langat, hotspring tu satu kawasan je, tapi tak pernah jejak pun. Bagai katak di bawah tempurung betul. Terima kasih Qila dan Wani dan adik Wani sbb bawa aku ke tempat yg aku tak pernah pergi. Terharunya sehingga jakun taktahu nak bawa baju apa, aku igtkan berendam dalam kolam tu, rupanya ambik baldi curah air dkt badan kita.



Pengalaman kali pertama jejak kaki di sana, nmpk air berasap asap, kalau lu org letak telur dkt situ, tak smpai 1 minit dah mendidih. Wa cakap serious ni. Gila punya panas gila babeng punya gila tahap babun punya la (berapa banyak punya daa). Nak jejak kaki dlm baldi tu pun terasa eeee panass nyaa yg teramat, mcm mana la nanti azab di neraka pula kan ? kita taktahu. Hangat di dunia ni pun kita tak tahan. Wani rileks je doh, dia dh biasa boleh laa, kita ni terkial kial baru frst time. Tapi last last mandi juga, rendam kaki juga, At last boleh biasakan diri. Agak best, tgk org berkemban mandi :D Well, dia asingkan perempuan dan lelaki. So tak hairan la kalau nak bogel sekali pun (beragak lah kan).


Ok, ini la entry kita untuk hari ni, maybe ni entry last before aku pergi matrik. Lepas ni nak update mmg agak jarang sekali. Busy study je T.T menyusahkan-.-' So, jaga diri peminat blog semua, ecehhh. Jgn nakal nakal, nanti saya akan kembali dgn entry yg baru dan fresh hangatttt dari oven. *over taauu. Mesti entry lepas ni entry berkaitan dgn Matrik, kehidupan di Matrik yg boleh membuatkan kepala aku botak. Sekian.



*Eh lupa nak cakap ni,Wani drive kereta rasa mcm jantung nak terkeluar. T.T

No comments:

Post a Comment