Wednesday, December 15, 2010

Mungkin

Mungkin aku tempat aku bukan di Matrikulasi. Mungkin juga tempat aku di tempat lain. Dan mungkin juga, apa lagi ? mungkin aku ni pemalas. Ehh ini bukan mungkin, ini realiti. Yess this is reality ! tak sedar sedar lagi. Di sem dua aku masih ponteng class dan tidur di dalam lecture. Betapa malas nya aku ni. -.-'






"Diyanah, you better go to UiTM. It's waiting for you. If you want to stay here, u must struggle to get pointer above 2.5 I know, if u go to Uitm you'll get pointer 3.5 above. It's easy and you'll easy get a job to with your higher pointer."



Masih terngiang ngiang lagi ayat sadis lecturer bisnes aku ckp petang tadi kepada aku. Serious terasa gila habis. Kau ibarat sprti memperendahkan aku yang sememangnya rendah dan pendek ni dan sememangnya SPM aku TAKDE A dan nasib je dicampkkan ke matrkulasi ini -.-' sengaja je. Aku nak poli dari dulu, tapi mak ayah kalau dh diberi jalan yg pantas, sudah tentu plih jln pantas bukan ? even susah pun !


Serious penat, nak nangis. :(



"Mak dan ayah tak bagi prgi Uitm la miss, saya taktahu nak buat mcm mana dah"




Serious aku terasa paling kerdil di dalam matrik ini. Aku terpasa berenang renang di dalam lautan orang yang beribu, dan orang orang itu semuanya A berderet deret paling common 1A di SPM, dan aku terkial kial disini sprti org tidak tahu apa apa.


Aku ni jenis yang agak lampi sedikit. Stand for lambat pick up. So even dlm real life aku terkial kial utk berfikir apa yang kau cuba katakan, apatah lagi di dalam pelajaran ? Sikit skit aku berkayuh. Org dh chapter 4 dh skrng ni, aku baru nak paham chapter 2. -.-' Sperti mana aku di spm, subjct f4 aku baru nak phm time f5. Serious sadis sgt -.-'


Apa yang perlu aku buat ? pointer aku TERSANGAT LAH RENDAH ! aku taknak reapeat setahun balik. aku nak masuk u cpt cpt -.-' tapi aku malas. tapi mak aku tak bagi aku masuk uitm. tapi entah. Serabut. Matrik byk kerja doh. Bertimbun timbun. aku ni ibarat robot tiada masa rehat asyk asyk ada sahaj kerja.




LECTURER ENGLISH MAKAN ORANG ! -.-'

No comments:

Post a Comment