Thursday, December 16, 2010

Perbalahan

Hari ni hari hari yang seperti biasa. hari yang seperti biasa hari hari seperti contohnya bgn pagi, mandi, pergi clas balik class buat kerja dan tidur. Rutin ini berulang kali berulang sehingga la habis program matrikulasi selama setahun -.-' Tapi dduk rumah pun bosan juga. Bukan ? Yess, sng cerita tak payah hidup lah. Zzzzz. Bosan lah hidup cengini. Ia ibarat mati segan hidup pun segan. Ehh perumpamaan apakah ini ?



Hari ini seperti biasa, bgn pagi tepat pkul 7.40 dan bangun bangun terus ke toilet gosok gigi dan err mandi. Siapa kata aku tak mandi even dhlmbt sbb start class pkul 8 ?Mungkin sekali sekala sahaja aku pergi ke kelas dgn tidak mandi. Alamak, terbagi tahu rhsia la pula. Tolong diam, jgn bgtahu sesape. Aku merayu. Jgn jadi mcm Acab nak heboh satu kampung bahawasanya aku tak mandi pagi ke kelas. Tetapi org tak prnh tahu yg aku tak mandi sbb aku pkai perfume. hihihihihi. -.-'


Pagi pagi dah kelas tutor akaun. dua jam pula. Apa je yang aku belajar ? ouhh, kali ni belajar tajuk Analisis kos volum untung. Tetapi aku satu haram tak paham -.- Aku taknak jadi akauntan. Tapi kena bljar akaun. Tapi mcm mana tu ?


Lepas tu lecture bisnes dan ekonomi. Seperti biasa ambik port belakang dduk jauh jauh
dari lecturer. Time bisnes baca bisnes bab dua sbb ptg ada kuiz bisnes. Ehhh, bawak toyol masuk kuiz,tapi tapi kawalan ketat. Sadis nya T.T nasib aku dduk di sebalah Anis yang baik hati utk bagi tiru. Terima kasih.



dalam lecture ekonomi seperti biasa tidur. Tidur ini satu kerja rutin yang paling berharga apabila di dalam lecture hall.Ini setanderd, ekonomi paling membosankan. Nasib lecture hall besar. tapi tak dpt lecture hall yang lagi besar, ini hnya lecture hall kecil yg hnya mampu mengisi seratus lebih org. Dpt lecture hall yang besar gila nak mampos tu, mahu aku ponteng pun lecturer tak perasan.


Psstt, petang aku ponteng class. ehh kantoi pula yang aku ponteng. Ciss. Pointer nak tggi tggi, 3.0 tapi hampeh. Hampehhhzahhh -.-' Aku nak buang la list mission aku dgn berkata aku nak pointer 3.0 above. Zzzzz. Clas tutor ekonomi. ekonomi lagi -_-' serious bosan dan tak paham. Miss Lee pun dh cop muka aku ni muka lembabpickup mcm eh bila ditnya "nana u paham tak ?" dan aku dgn blur nya buat muka paling sopan jwb pun 'err err, ehh phm" smbil angguk angguk padahal tak phm -.-'



Balik dari kuiz bisnes, terus pergi makan. melantak mee kari yang ehhh gila rasa mcm nak meloncat loncat. Serious sedap mee kari cafe C. cafe dkt Matrik ada empat, A B C dan kiara cafe.Eh kenapa Kiara ? Nape tak cafe D eh ? entah, tak tnya pula makcik cafe tu kenapa. Cafe A tak sedap, sbb cafe A dkt hostel lelaki. tetapi kebanyakkan lelaki mkn di cafe prmpuan. Mungkin kerana size cafe perempuan lebih besar dari size cafe lelaki, dan dalam erti kata lain makanan di cafe perempuan jauh lebih sedap dari cafe lelaki. Air di cafe lelaki ibarat letak pewarna sahaja. Sadiss T.T Serious tak sedap.


Tgh tgh makan dgn Ina semua, smbil smbil mengutok org, tiba tiba Ina bersuara, "ehh nana, kau dlu klu aku time tak knl dgn kau dlu, muka kau bengis gila kan. Mcm taknak snyum dgn org"


In fact sbnrnya aku ni frndly T.T



Tapi rmai kata, bukan Ina SORANG sahaja, RAMAI kata, muka aku mmg muka taknak senyum. Silaa la admit. Tapi aku frndly. Jgn la kata muka aku muka bengis. Aku mmg suka berseorang klu dimana mana, dan mungkin aku mmg tak suka tegur org, or sekali aku tegur terlbih lbih bertegur ? -.-'





tengok tengok, see see ! Aku senyum comel kan ? *psstt ni muka aku pkai make up. Di make up oleh roomate roomate. And sebenarnya aku tak suka bermake-up tapi diaorg saja tacap make up dkt muka aku. Comel kn comel kan ? hihihiihh.


Tapi betul la aku snyum comel. -.-' Ina pun kata comel. dia siap sruh aku pkai braces tu lama lama jgn bukak sbb nmpk comel gilaaa. HAHAHAHAHHAHA. Ok serious aku taknak buka. Mmg aku obses nak pkai braces dari aku tingkatan 1. Akhirnya 18 tahun baru dpt. Sumpah sadis. Tapi comel bukan org pkai braces ?


Ehh appoimnt gigi aku 14 Januari, tlg igtkan aku ! lepas ni nak tukar kaler besi kaler apa eh ?

No comments:

Post a Comment