Saturday, February 26, 2011

Boros itu amalan mulia

Entry kali ni mengisahkan duit. Hutang keliling pinggang tak bayo bayo lagi. Hamboi hamboi. Nti Along kmpk dtg mintak duit ternganga kau. Baru kau tahu langit tggi ke rendah. Kan ?

Ouh begini, aku bagi statemnt ni utk kau org semua.

"Benda tu, selagi aku nak, selagi tak dpt, memang aku akan cari jalan utk dapatkan benda tu."

Ini bukan nafsu semata mata, ini adalah keinginan. Dari dulu smpai skrng.


Semalam sedang aku belek belek baju baju di kl sntral, ouh mungkin bukan baju yang aku cari, tetapi kasut. Tiba tiba terlintas di depan mata kasut mcm Azza tu yang mcm Far tu, yg mmg aku idamkan SELAMA INI ! OMEGODDD !

Tapi tapi tgk harga, sadisnya T.T Rm50. Aku dh boleh makan utk smnggu. Tak begitu ? Dan dgn pnuh sedihnya sambil nangis nangis cakap cengini dkt Far, "Far, aku rasa btter aku pergi Cotton on di Pavi borong kasut disana, lebih murah. Tapi tang bila aku nak pergi kan ?" Smbil buat muka mencebek cebek dkt Far. Annoying gila lah kan muka.

Sepantas kilat Far menjawab "Jom kita naik train pi Mid, dkt sana cotton on baru bukak. Aku bwk kau pi sana yea. Sbb aku syg kau pnya pasal kan, so jom meh jom" kew kew kew. MMG AKU RASA MCM BIAR BETUL HARI NI JUGAK NAK PI COTTON ON BORONG KASUT. haa mcm tu lah aku rasa.

Ok fine. Nafsu shoppng aku mmg tak dapat dikawal. Aku admit it. So dgn berhempit himpit naik train, even rmai org pun,sumpah rmai dah mcm sarang lebah semua nak masuk sumbat sumbat berebut rebut, tetapi demi kasut dan taknak tggu train lagi 15 mnit, dan ditambah dgn nafsu, maka masuk lah kami berdua kedalam train yg dipenuhi oleh manusisa yg baru pulang dari kerja even dh pkul 8 lebih pun -.-'

Smpai saja Mid Valley, terus keluar duit, hekehh org byk duit utk shoppng mmg cengini, dan dan terus berjalan laju ke cotton on tanpa sebarang kata hanya hati berceloroh menanyakan hendak beli apa sbrnya di cotton on ini.

Smpai saja tanpa byk cakap terus ambik kasut yang mcm azza dan far tu. Yang ni, yang ni, tgk nihhh.

Ini pandangan dari atas. eh eh nak byk byk pndangan pulok. Sbnrnya aku ada ambik gmbr kasut ni pndangan dari atas bwh tepi tgh semuanya lah kan. Tapi tapi ambik ni pun ckup lah kan ? hew hew hew hew.

Kasut ni tak mahal pun, rm40 je. Kan tak mahal kan ? Saving spongget. Dkt cotton on lagi la berlmbak design kasut ni. cantik cantik belako.dari yang rm50 tu stakat dua design je, hampehh.

Ok, lepas aku dh ambik kasut yg di atas sana tu, maka seharusnya meng-around satu cotton on melihat apa yang ada. Dan tiba tiba aku terjumpa flat yang berwarna merah YANG MMG AKU NAK SELAMA INI. bukan sng doh nak dpt flat berwrna merah di cotton on. ni pun nasib aku tggl satu je. dan bernasib baik ia adalah saiz aku. Syukur gila lah kan. Cotton on di pavi dh kepupusan flat berwrna merah. Sadis gila.


Maka dgn bangga nya aku membeli flat merah itu. Ouh mmg aku skrng ni tgh cari brng berwrna merah. Nak hndbag merah, nak kasut merah, nak purse merah, nak pencelbox merah, nak hengpong merah semuanya merah. hew hew hew.


Termakbulah sudah senarai list shoppng aku satu iaitu nak kasut berwrna merah. Nantikan kemunculan saya memakai kasut ini di KMPk. hew hew hew.

Habis la burn duit aku nak dkt seratuih. -.-' dah beli kasut dua, nak beli baju, beli beg pulok. Ntah bila la aku nak kurangkan nafsu shoppng aku ni. Sadisnya T.T

No comments:

Post a Comment