Thursday, January 22, 2009

Perubahan yang tak disangka,

Aku buka tajuk ini sbb aku nak bgtahu dan nak bercerita ttg perubahan perubahan yang brlaku dkt sekeliling aku. Bkn nak kutok hatta mengumpat lagi, tetapi aku bercerita atas dasar pengalaman aku yang sudah hidup di dunia ini hampir mencecah 17 tahun. Ia berkenaan dgn seorang kwn aku ini. Aku mengenalinya hampir mencecah 2 tahun , dan agak kenal perangai si diaa yang dulu nya lain dan sekarang nya lain, dulu dia yang aku kenal seorang yang pandai juga ikot segala kebaikan jugaa tngglkan keburukkan. Manusia sekarang tidak fikir hatta lagi utk memikirkan tentang ekonomi dunia skrng yang sudah merudum jatuh *ubah topic sedikit. Iaberkaitan dgn perubahan manusia juga ekonomi deflasi juga wata wang yang kian menjatuh. Ok berulang kpd tajuk asal kita. Kawan aku dulu seorang yang memakai tudung , ouh bukan hanya skadar memakai tudung tetapi memakai baju yang labuh juga aku rasa tidak pernah jejak di luar kota, hanya melepak dirumah shj dikala cuti sekolah. Tetapi kini rosak segalanya , dari segi pakaian juga pergaulan. Dulu , sedikit pon tidak berani menyentuh lelaki hatta menyapa lelaki atau bergelak ketawa , tetapi skrng bertepuk tmprla pula. Aku pon bgtu juga, tetapi aku agak terkejut dgn perubahan nya yang agak ketara belum mencecah setahun sudah berubah dgn agak berbeza sekali. Dulu seorang yang baik juga bkn jenis yang overnght ataupon tidak keluar langsung . Sekarang , tmpt tmpt si dia di hujung mnggu Bukit Bintang yang menjadi tmpt lepak kegilaan remaja skrng. Dgn gaya skinny seksinya juga baju yang tidak berlengang, Ya Allah ini kah kwn yang aku kenal dahulu ? dulu nya baik juga pemalu. Tetapi aku tak kesah la atas perubahan dia,kerna aku pon tak seperfct mana utk mengutok sebegini. Aku hanya berharap yang dia sedar perubahan dia nmpk ketara sgtt.







Bubuuu ,I miss you

No comments:

Post a Comment