Saturday, August 22, 2009

22 OGOS 2009, apa yang ada ?

Mcm tak sngka pula puasa hari ini. Tapi aku, belum merasa nikmatnya berpuasa. Hari ini aku di makmal ICT. Tolong ckgu kemaskan bilik dia. Hari sbtu, sudahlah hari prtama puasa. Disuruhnya dtg ke sekolah. Haihh. Dari pagi perut aku tidak isi apa apa. Mengalahkan orang berpuasa. Org puasa pun bersahur. Lemahnya badan aku, lemah juga smngat aku hari ini. Bangun jam 9.30 pg, tergesa-gesa kerana takut dimarahi ckgu. Smpai sekolah jam sepuluh, hanya kelibat aisyah juga adila. Mana ckgu ? Huhh ? Lmbt pula dia. Janji pukul 10. Lepak di kelas 4I sbntar, menikmati udara segar. Huhh. Lapaarrnyaa. Perut berkencundang. Dan Salleh ? Di mana Salleh ? Jam sudah menunjukkan 12.30 tgh hari. Salleh tidak mengangkat panggilanku juga SMS ku tidak dibalas. Hmm, rndu sgt. selalunya dia tidaklah bgn lmbt sebegini. Entahh lahh. Kataku." Jam 12.26 tgh hari, msg tone berbunyi di handphone, alangkah bahagia nya aku mendpt msg dr si dia. Tetapi... Msg itu berbaur sedih:



Salleh: Sorry late, ayah pgang phone td.
Nana: Pundek !
Salleh: Puasa la, jgn mencarut.
Nana: Haha, orang tak puasa, boleh je mencarut.
Salleh: Org pgang hp kejap je ni, ayah ambil hp ni. Ni pun msg curi2.
Nana: Knp ayah ambil phone pula ?
Salleh: Entah, org tak tnya pula knp.
Nana: Bila dia ambil ?
Salleh: Tadi, lepas sahur
Nana: Sbb apa dia nak ambl ? Nak rmpas lah tu. Hmm.
Salleh: Tu la. ok2, nti ayh nmpk susah. Ok
Nana: Hmm, ok.


Mengalahkan aku yang nak spm ni. Ayah aku pun tak rmpas phone aku. Dulu ada lah. Tapi aku mcm keras kepala je, so dia bg aku pkai phone. Tapi memadai lahh. Kenapa prlu ayah dia buat mcm tu ? Sbb apa ? Sbb couple ? Ekelehh, mmg lah parents mana yang tak risau anak dia, takot terjebak dlm sosial. Tetapi aku dgn dia, pndai juga jaga masa utk belajar juga msg. Ptg tidur, malam study. Pkul 11 bru msg. Kenapa dia prlu mcm tu ? Ya Allah, aku rndu dkt dia. Mcm mana aku nak lalui semua ni ?udahla smnggu cuti. Aku taktahu nak cntct dia mcm mana, dna jumpa dia mcm mana. Esok nak sebulan. Aku rasa mcm happy gila. Tapi...Haihh=.=' aku harap dia dpt lahh pkai phone. Sbb aku trlalu rndu dia. Tanpa dia, siapa nak bagi aku sokongan untuk belajar. Siapa nak remindkan aku belajar, siapa nak remindkan aku solat. Hmm. Parents dgn bf lain. Haihh. Kenapa parents dia trlalu kongkong dia ? Kenapa ? Hmm. Aku tak blh nak lalui semua ni. Hmm :[


Trial semakin dekat, celaru otak aku. Haihh =.=' Lparnya. Perut dah berkeruncung. Bila boleh balik ni ? Ckgu ni menjengkelkan lahh. Huhh. Haiyoo. Laparr sgttttttttt. Grr !


No comments:

Post a Comment