Monday, December 28, 2009

2010 is cominggg

Wak luu, dah nak dekat dah ni. aduhh, nak dekat dahh. Hayoo, mcm tak caye je. Kan kan ? Kann ? hahahaha. Mcm biasa lahh kan, aku every year mana ada azam weyhh. Kalau ada pun, hangat hangat taik kucing je. hahaha. Kan tak guna namanya tu ? So btter jgn buat azam, sbb aku ni jenis yang bkn bersemangat tggi. Weewiitt. So aku just berharap tahun 2010 ini lebih bttr dari 2009.

Hari ini, saat ini, masa ini, tarikh ini, haa apa lagi ? aku mengupdate blog pada jam 5.22 ptg bersamaan 28 Disember 2009, brp hijrah ? aku taktahu, hahaha. Bkn islam punya olang kahh kau ni Nana ? Hmm, ouhh ya, disebabkan aku nak balik rumah nenek aku di Semenyih selama 3 hari 2 malam, jadi aku mengupdate blog utk tajuk ini yang dah lama aku pkirkan. WAJIB UPDATE. kalau tak dh masuk tahun bru, ketinggalan. haha.


Ok set, aku dkt sini nak ckp, nak bgtahu, nak war war kan, apa yang berlaku sepanjang 2009. Yelahh kan, mcm dkt tv3 melodi tu, 31 Disember ni, panas punya cerita yang berlaku sepjg 2009. So, aku pun nak cerita juga lahh kan. Haha, sibuk je nak cerita jugaa. Biarlahh blog aku, bkn blog kau. Kau nak sibuk apahal ?


Ok, bermula Al-kisah awal tahun, grr ! Takut ni bhaii, SPM bhaii. SPM ! siapa tak takut ? HAHA. Almaklumlahh 2008 main main, mcm taik. Ok so, aku fosus ni semua time belajar, semngat berkobar-kobar ni, bkn berkobar-kobar utk SPM, tapi utk habis sekolah. Cepatlahhh. Time tu mmg dok berangan nak buat apa lepas SPM. haha. mmg tak boleh blaa ahh ern. Aku,qila,Along,Peah, Zila, kiteorg ni selalu dlm clss berangan nak buat apa habis SPM. Cehhh. Ok, clss yang aku selalu focus lahh kan, Mathematic, sumpahh doh tahun ni ckgu nya lebih bttr dr last year. Bkn nak kutok, tp tahu lepas time form 4, perghh, math la paling aku bnci. Aku igt lagi, Pn.Roslina ajar mcm ntahh aku tak boleh nak phm,sama ahh mcm addmth, Pn.Chan, hahaha, dh la ckp slow, ehh sorry terkutuk, tapi bnda kenyataan ckgu, saya terpaksa mengaku, saya tak suka dua org ckgu ini. Tapi tahun ni, Pn.Norsiah, mmg best gilaa. Dua dua sbjct dia ajr, addmth juga math. Dia lahh mebuatkan aku punya mrkh math naik gila mendadak juga addmth. Haha. Terima kasih ckgu. terimass

Sbjct yang paling aku bnci pula, SEJARAH. Haha, seumur hdup aku tak prnh suka sbjct ni dr sekolah rndh smpai lah dh hbs sekolah. Tahun ni boleh pula dpt ckgu slowmotion. Pn. Suzailahh. Perghhh, gila tak bolehh blaa. Jln slow, ckp slow, haha, apa lagi ? Ishh, maaf ckgu, sy bkn kutuk sy mengata je, dan cara dia mengajar, mmg laa tak phm. hahaha. Tak paa naa, dh hbs sekolahh. Ok lagi aku nak cerita ni, sepjg 2009 ni, aku byk meniru dlm exam, bkn aku sorang je, geng geng aku, hehe, nak dibandingkan last year, diaorg mcm takut takut doh nak bw masuk bku dlm exam, tapi this year, selit krts sana sini, buku bwh bontot. HAHAHHAAH. lagi-lagi exam sjrh, that's why sjrh aku mrkh tidak memberangsangkan. GAHAHAHA. Mmg tak boleh blaa ahh. Smpai pnas buku tu gua buat. hoho. Termasuk lahh time trial hari tu, mmg ishh, tht's why ahh keputusan trial agak best smpai dpt masuk graduasi. Ish betapa teruknya. Tapi tak hairan lahh kan meniru, korangg pun sama juga 2 darab 5. Ya Allah, aku takut tak dpt berkat je ni, takut juga dgn keputusan SPM aku ni. Hayooo. amatlahh Bnci dan bnci utk tggu result ni.

Yang ke-3, prinsip perakaunan. Haha, last year, aku bdoh kott account ni, mmg failed dr awl tahun smpai akhr tahun. Then awl tahun ni, ckgu ajak aku masuk klinik account, haha, tak boleh blaa, tapi not bad what. Dia ajar aku document, perghh mmg best ahh ! Dah la ckgunya gila bergaya tahap maksima, kaya kott. Aku mmg suka ahh, dan ikuti perkembangan fashion nya. hohohoh. Dan dia dh buat aku document aku time trial haritu mrkh pnuh bhaii, tnpa meniru, sumpah tak tiru. Aku bersyukur sbb dpt ckgu mcm dia. Dlu aku taktahu pape, skrng dh tahu, terima kasih ckgu. Dia mengajar baguih, baguih sgt, boleh buat semua org phm. Garang pun tak, lawak je. Bahasa ganu dia pekat dan satu je aku lemah dgn dia ni, tulsian mcm cakar ayam, mcm org taknak menulis. HAHAHAH. tak bolehh blaaa. Bagi ckgu bahasa Melayu saya, aka guru clss, saya tidak suka anda dr dulu smpai skrng. Kerana anda memilih kasih, dan agak kerek, ayat lain kali kasi atur skit ok, jgn sesedap rasa nak sound org. Perghh ! Haihh. Ya Allah, aku bkn nak kutuk, tapi mmg geram sgt ni. Semua org tak suka dia. Tapi, aku suka sbrnya, tapi ishh, maaf. Maaf sgt sgt :|

Itu baru disekolah, kalau rutin harian dlm 2009 ni, byk kott nak cerita. Lagi lagi time brthday aku, ishh Danny, kenapa lahh kau ni ? Aku rasa nak lepok je kott muka kau, biar mampos. Haha. Kau buat aku tak tenteram hdup kott selama sebulan dan sepanjang SPM. Hayoo. Kwn kwn aku jadi mkn kwn lahh sbb kau lahh. Hayoo. Nasib kau dh berambos dr hdup aku, kalau tak mmg ishh, kena mkn kaki, tgn, kepala lahh. Ishh. Nasib nasib. Juga, time SPM hari tu, saya jwb sesuka hati, taktahu mengapa. haha. tak pkir masa dpn kott. Haihh =________="

Dalam tahu ini juga, ayah saya kerap ke outstation, kdang kdang tu semnggu, 3 hari, haihh, jgn pkir lain, dia mmg buat krja, kan ? kesana kemari, dia mencari duit. Ya Allah, kesian btl dia pnt lelah aku mncari duit, dan aku ni tukang perabih duit dia adalahh. Haihh, saya minat maaf ayah :| minat maaf. Dan yaa, nak dikumpulkan balik, byk kenangan manis dlm 2009 ni, dgn Kwn kwn, Dinner pengws ICT di bestari Inn, Reunion 2 Ehsan, Graduasi, dan byk lagii. Mmg best. Memory dgn Arol, paling byk kott tahun ni. Ishh, tapi dah tak sayang dia dah, boleh berambos, dia byk menyushkan aku, tapi separuh dr tahun ni, hdup aku sebahagian dr dia, perghh, mcm nak mati kott hdup dgn dia.

Apa-apa pun, hope tahun dpn lebih bermakna kerana saya bkn lagi budak sekolah. Selamat tinggal sekolah. ish ish ish. Selamat tinggal. Sedihh :| hope 2010 lebih btter dr 2009, haha bersama farmi tersayang. Ngehh =_____="



*pjg bebenorr

No comments:

Post a Comment