Friday, January 21, 2011

Kertas kerja utk chinese new year

Wehhhhuuuuu, selamat hari raya cina lagi dua minggu. Saya tak clbrate saja suka suka nak wish awl awl. Ngade ngade tak ? Ngade lawhhhh -.-'


Bunyi tajuk mcm buat bisnes kan nak ada kertas kerja bagai. Apalahh Nana ni. Takde la bagus mana pun kan ? tiba tiba. fineee. Aku mmg tak bagus pun. Ada hati nak jadi CEO syarikat ? bolehh blahh. accountant syrkt pun kau tak lepas klu asyk dok malas belajar. Pi class pun mls, dgree pun tak lepas. Okay tipu, nti smbung dgree jugak. Haha. Bngga gila. Angkuh. Ishh, satu hari Allah tarik nikmat kita sekelip mata je, hambik kau Nana.



Okay, bkn ini yang aku nak cerita -.-'


Aku nak cerita pasal kertas kerja, seriouss aku nak cerita pasal kertas kerja ni. mcm kertas kerja aku buat utk koko kelab pendidikan luar. Ehh ehh, mcm tak percaya je aku ni setiausaha kelab tu. Sapa sruh lntik aku dh tahu aku ni pemalas -.-' Aku takkan ada rasa nak bertnggungjwb lah kan klu sandang apa apa jwtan pun. Seriouss, dari sekolah rndah hngga la ke matrik. haha. aku dpt byk jwtan, tapi semua bengang sbb aku tak buat krja.

Dulu dulu jadi pngwas ICT dkt skolah. sudah la pngws ict, malas bertugas, dpt plak jwtan biro kecerian. Dgn aku tak kretipnya, mcm mana nak ceria kan. Tapi sape suruh lantik aku klu dh tahu muka aku ni muka pemalas. Kihkihkihkih. Dlm persatuan pun dpt jadi AJK, tapi tapi tak buat krja jugak. Semua nya lah kan dpt jawatan, tapi mls. Aku nak mrkah lebih je sbrnya. Padan mukaa kepada yang rajin dan nak jawatan tapi tak dpt. Kesian gila -.-' Aku kan GK. hihiihih.

Ok finneee, dh masuk matrik ni buat la elok elok, jadi la bdk baik skit, jgn dok malas. Dh dpt jawatan setiausaha tu, lpas tu apa lagi, dah jadi PRD tu, jadi la bdk baik skit. Jgn dokk ketegakk. *tiba tiba


Plan utk raya cina dh mmg rancang awl awl dh kan. Serious tak boleh blahh. Cuti 5 hari je pun, mcm lima lima hari tu jugakk nak keluar. Mksudnya hari hari lah keluar. Mcm errr, apakah ? Rmai sgt yang ajak keluar ni, aku taktahu nak ikut yang mana. Femes sgt ni smpai semua nak ajak keluar :P

danny, didie ajak prgi rumah 4 musim, cehhh. Tgk musim winter. Apalahh.

Azza pula nak mngajak Danny dan aku prgi main aisekating dkt sunway. Lagii lahhh. Aku dh la tak reti main -.-'

Zack, wani ajak prgi photoshoot dkt mana ntah pun aku taktahu.

Kak La, kira mcm kakak ipar kita, auwww auwww, pun ajak lepak. Tapi tapi taktahu. Kita tkde dkt perak ehh CNY ni, klu nak lpak, lpak kl tahuu ? haha.

Kak Nabila, syeqa dan boyprengg dia ajak keluar jgak makang scret recipe dkt mana ntahh. Aqil blnja eh ? gaji dh masuk kan ? :P

Lepas tu lepas tu, mmbr mmbr ex-skolah rndah pun ajak jmpa jgak.

Then family mcm bercdang nak prgi holiday raya cina ni.


Mcm ehh, byk sgt plan aku ni time raya cina ni. Mcm VVIP ni jadual pnuh. Mana satu nak prgi ni ? hihihihihi. Ngade ngade sgt -.-' kononnn la femes. Tapi mmg pun. HAHAHAHHAA.


Dah boleh buat krtas krja dh plan plan ni semua, boleh mntak kelulusan mak bapak aku sruh sign satu satu. cuti mid sem ni pun aku rasa mcm dh pnuh sgt jadual ni keluar sana sinun, raya cina ? lagi lah -.-'


Nanti aku pkir pkirkan ehh mana satu aku nak prgi :P




*harap maaf, raya cina ni saya busy la, mcm bisneswomen kan ? prgi sana sini, outstation. Kesian somi tak dpt dilayan. kahkhakha

1 comment: