Sunday, May 8, 2011

Didalam perhubungan saya hanya memerlukan,

Seorang atau kawan kawan yang menyaport or support saya dari belakang.


Eh ? Apa kena mengena kawan kawan dgn relationship kau ?


Aku ni sebenarnya masih tak matang dalam pemikiran, masih tak brp nak jelas dalam kehidupan dan aku tak prnh hadapi long lasting relationship yg sbnr dan aku tak prnh tahu mcm mana nak hadapi hubungan yang sebenar.

Dahtu belajar lah hidup scr lebih matang.


Tu lah sbbnya aku perlukan sokongan. Oleh itu aku perlukan sokongan daripada kawan yang matang :)

Aku tak perlu kan kawan yang suka meng-api api kan aku didalam perhubungan. Yaa aku tahu niat baik kawan kawan yang nak selamat kan aku daripada dipermainkan. Tapi dari gaya kau mengapi apikan mcm ni,

"sudah la nana, kau tak rasa di permainkan ke ? kau tak rasa diperbodohkan ke ? cpt la move on la"

"baru dipujuk sikit dah cair, sudah la nana, jgn tunjuk kelemahan kita dkt laki laki ni, biarkan mereka sedarkan diri sikit."

"kau ni BODOH la nana, dh byk kali kau bg dia peluang, tpd ia still sama jugak. smpai bila kau nak cmm ni ?"

"nana, LELAKI NI SEMUANYA SAMAAAAA"

"Nana, sudah laa tinggalkan la dia, dia tak layak utk kau tahu ?"

Begitu cpt kau membuat kesimpulan dalam perhubungan aku sedangkan aku lebih kenal dia daripada kau. Bukan begitu ? Aku bukan nak bantah ke apa, aku tahu niat baik kau kawan kawan, tapi aku perlukan sokongan bukannya statemnt yang downkan semangat aku.

Lately ni klu aku bermasalah dlm relationship aku, aku lebih prefer kepada Didie dan Azza. Diaorg lebih memahami dan walaupun Azza tak prnh couple, err tapi aku kagum dgn sifat kematangan dia dlm bab bab couple ni. Percaya lah dia dan didie sgt perfect !

Contoh ayat yang diaorg support aku ketika aku bersedih,

"Nana, love is about accepting not about changing"

"Nana, cuba kau pikir postif, jgn pikir negatve, mungkin dia busy ke apa ke bla bla bla bla"

"Nana, kau jgn cpt mengalah, cuba try tak contact satu dua tiga hari ke utk masing masing tenangkan diri,klu dia still tak cari kau jugak, kau cari la dia, mengalah dan tanam kan dalam hati kau maafkan dia dan bila dah cari tu lagak seperti tiada apa apa pun yang berlaku klu betul kau sayangkan relationship ni"

"Kalau kau dah terus terang juga dgn perasaan kau, tp dia still sama, tak apa, lupakan, cuba usaha tarik hati dia"

"Kau cukup bertuah tau dpt bf yang tak baran, klu kena yang suka maki kau mencarut permpuan murahan la, babi la kau boleh terima tak ?"

"Nana,kalau dia tak layan kau sbb dia lepak dgn kwn kwn dia, kau kena igt sebenarnya dia tak prnh lupakan kau, dia sentiasa igt dkt kau, kau kena tahu lelaki mmg lebih pentingkan kawan daripada kekasih, tp jgn risau dlm ingatan dia sentiasa ada kau"

"nana, sebenarnya bermesra dalam fb ni tak best, kita tak perlu nak tnjuk sgt dkt org kemesraan kita, biar kita dgn dia je tahu, alaahh mcm ala ala lagu 150juta tu"

"Nana, kalau asyik asyik mintak break ni couple yang tak matang tau. Jgn la cpt sgt mintak break"

"kau jgn jadikan jauh sbg penyebab kau dgn dia renggang mcm ni, klu bertmbah rindu tu lagi la bertambah sayang. tahu ?"

And byk lagi lah, tak tersenarai aku apa yang budak dua org ni membebelkan, yang pastinya kalau aku ikut ckp diaorg ni mmg berkesan lah kan walaupun aku susah nak err, nak try apa yang diaorg suruh.

Bila aku pikirkan balik , bila didie ceritakan balik kisah dia,ada yang lagi teruk relationship diaorg daripada aku. Bukan ? Cuma aku je masih tak sedar, masih tak matang. Haihh.

Ok tu je. Kbai

1 comment: