Sunday, June 12, 2011

Ibu bilang,

"Ibu bilang, komunikasi adalah perkara yang terpaling-paling penting. kalau ada yang terkesan di hati, lekas-lekas bilang, bincangkan dan selesaikan. Ibu juga bilang, masa yang paling sesuai nak luahkan rasa hati, adalah masa sebelum tidur. Alah kira macam pillow talk la ni. Ibu kata, masa nak tidur ni masa yang paling tenang dan damai. Lepas luah segala yang terbuku, lepas dibincangkan, masing-masing akan lena dan akan bangkit semula esok hari tanpa ada rasa sakit hati." -Terfaktab

Aku ambil kata kata ni drpd blog ni Terfaktab. Selalunya kalau aku buka dashboard blogger perkara pertama yang aku akan usha ialah Terfaktab blog definisi cinta infiniti. Blog ni tak brp nak jiwang sgt tp mengajar aku mcm mana nak jadi lebih matang didalam perhubungan. Kadang kadang aku praktik kan juga di dalam kehidupan seharian dan ia amat boleh diguna pakai.

Dalam seminggu tu ada la dua tiga kali aku buat super saver utk konon konon pillow talk last last aku yg sakit hati tak jadi nak pillow talk. Maaf la, aku bukan tak kena timing nak bercakap pasal perasaan aku. Masalah nya mmg takde timing. Bila aku luahkan semua masa sebelum tidur, ada je yang tak kena, mesti aku yg kena marah balik dan mengamok malas nak dgr aku membebel lalu bilang nak tidur. Mmg tak pnh ada timing di waktu siang krn dia pun salah timing tidur diwaktu siang, dan takkan aku nak berjaga sepanjang hari ?

So paling tepat waktu utk aku bermanja manjaan luahkan perasaan konon nya lah kan, sebelum tidur. Tapi tak prnh nak jadi konon nya lepas dibincangkan itu masing masing akan lena tidur dan bla bla bla. Aku tak prnh rasa lega lepas aku luahkan semua, makin bertambah teruk adalah. Mungkin juga aku tersalah cakap tersalah luahkan perasaan. Mungkin. Last last gaduh dan letak telefon dan esoknya terus buat buat mcm tak ada apa apa yang berlaku sedangkan hati aku tak brp nak elok lg.

Susah tahu kumpul kumpul kan sakit hati ni, boleh jadi dendam. *krik krik krik.

Di phone talk pun tak pnh nak jadi, dkt dpn dpn pun apatah lagi asal aku luah je "sudah la malas nak gaduh gaduh"

Gaduh dgn luah perasaan lain tahu ? Kalau gaduh mungkin aku termencarut ke, maki maki ke, mrh ke. Ini tak, aku sedih sedih sambil nangis nangis luahkan yg terbuku diisi hati, pun tak boleh nak jalan jugak.


So conclusion nya, maaf la terfaktab, aku tak brp nak sokong statemnt kau tu. Sbb ia tak menjadi didalam hubungan aku T.T Aku taktahu kenapa ada je yang tak kena. Sobsss :'(




No comments:

Post a Comment