Friday, June 3, 2011

Tiada apa yang sempurna didunia ini

Merujuk tajuk di atas bunyinya mcm lagu Fuckin' Perfect by Pink.

Bunyi tajuk tu juga ada dalam cerita Nur Kasih The Movie yang baru keluar di Pawagam.


Aku tak sempurna, seriously tak sempurna dan masih tak matang. Walaupun umur aku bakal jejak 19 tahun pada hujung tahun ni, tapi aku masih tak boleh nak membezakan mana yang baik mana yang buruk.


Disebabkan sifat immature aku tu lah org disekeliling aku tidak brp nak selesa dgn aku.

Aku tak salah kan korang yag dah buang aku jauh ataupun bakal buang aku jauh jauh drpd hidup korang.


Tidak sama sekali. Aku tak prnh salah kan korang.


Dan aku tk prnh benci dkt siapa siapa pun. Bila aku ada buat salah, aku sendiri akn pkir kan balik dimana punca berlaku nya kesalahan itu dan aku menangis tetapi aku malu nak hadapi masalah tersebut.


Immature bukan ?


Aku taktahu kenapa. Walhal aku anak yang sulung. Or mungkin selalunya anak bongsu lebih berkelakuan matang ? Aku taktahu.

Adik adik aku, mak ayah aku sbnrnya tak brp suka dgn perangai aku.

Kwn kwn aku apatah lagi, bukan ?


Apatah lagi buah hati yg baru shj menghantar msg "I fedup dgn perangai u bla bla bla"

Masuk hari ni, bkn masuk hari ni dalam minggu ni je dah brp org hntar msg dkt aku seperti ini


"Kau tak boleh nak pkir ke ?"
"I fedup la dgn u ni"
"Sumpah aku dh lama tahan dgn perangai kau ni"
"Ntah la aku taktahu nak ckp apa dh dkt kau ni"


Aku tak boleh nak nafikan aku tunjuk je mcm tak kisah benda tu berlaku dkt aku, tetapi deep dlm hati aku benda ni membuat aku rasa serabut.

Aku tak boleh nak jaga perasaan org sbb perasaan aku sendiri pun tak reti nak baca perasaan aku. Selalu je dlm mood yg tak betul dan aku taktahu kenapa dan dimana puncanya.

Kadang kadang aku terpkir knp aku boleh mrh scr tiba tiba sdangkan tiada apa yg berlaku dan knp aku boleh happy scr tiba tiba dan nangis scr tiba tiba.

Mungkin aku gila.

Aku mengaku aku mmg tak boleh nak bertahan lama dgn seseorg mahupun kwn ataupun lebih drpd kwn.

Aku taktahu bila aku boleh berubah. Hari demi hari semuanya pergi tinggalkan aku, bkn tinggal dunia, tetapi tinggalkan aku.


Seriously aku perlukan bimbingan dan dorongan utk hidup bkn nya makian segala cacian dan amarah yang membuat kan aku bertambah down.


Maaf kwn kwn, maaf mak dan ayah, maaf juga kekasih hati.


Aku rela jikalau korang nak pergi drpd hidup aku sbb aku tahu mmg aku salah. Pergi setelah mrh aku, pergi setelah maki aku, pergi setelah korang puas caci maki dan rendahkan diri aku yg tak sempurna ini.

1 comment:

  1. nana :) eh ! diyana , jgn la mcm tu weyh , sume org ade mase matangnye , mmg la dari dlm diri sendiri gak , tapi org lain pon kena paham , takde sape yg sempurna , kau tak payah pkir sgt la , jadi diri sendiri dah cukup , aku takkan pernah bosan ngn kawan2 aku ,

    ReplyDelete