Wednesday, August 17, 2011

Hari ni aku nak cerita pasal berdikari

Eh macam entry Azza yang ni

Cuba baca dan follow lah sekali belog Azza tuw. *Eleh Azza suka lettew gua pomot belog dia* Euww euwww.

Header atas tu Azza yang buatkan. Comel tak ? *Eleh Azza suka lettew gua puji header tu comel*

Kebenda la, aku rasa setiap kali aku hapded entry mesti ckp pasal Azza. Daripada dua tahun lepas sampai skrng Azza Azza Azza. Memuja muja Azza. Mesti dia terbatuk batuk sbb aku asyik taip nama dia dkt entry.


Hehh. Silap bukan nak cerita pasal Azza pun. Kita skrng nak cerita pasal berdikari.

Well as you know skrng ni aku tengah menganggur selama err err dh brp bulan dah ? Yang pastinya aku duduk rumah daripada akhir bulan 4 hari tu sampai skrng. Zzzzzz.

Krik krik krik tgh tggu rayuan degree skrng ni. Nyampah kan ?

Aku tak kerja, aku duduk rumah aku goyang kaki tapi aku dapat duit.

Bukan aku taknak kerja bukan aku malas kerja.

Aku nak sgt kerja, tapi mak ayah aku demand betei tmpt aku bekerja. Cuba dpt kerja mcm Azza tu, see Azza lagi. Ok kasi contoh org lain lah, cuba dpt kerja mcm Melle tu kerja dkt opis cnfrm lah mak pak aku kasi then smpai skrng tentu aku tgh kerja lagi.

Hari tu aku ada apply jadi volunteer di petrosains klcc malangnya aku tak dpt tapi bila aku tnya boleh tak apply dkt petrosains tu then mak pak aku terus kata okay. What the hell yuh -.-'

Cuba aku kata nak apply kerja jadi cashier ke, petronas ke, salesgirls ke kompem awl awl lg dh diaorg ckp NO.

So then mcm mana aku nak berdikari ? T.T

Igt sng nak dpt keje dkt opis mcm melle dgn azza tu ? Kecuali ada org dlm.

Aku anak sulong daripada 4 org adik beradik. Aku kakak. But mak aku ckp aku ni anak kesayangan ayah. What the the the. Dalam adik beradik aku ada sorang je lelaki, tapi ayah mcm manja kan dia jugak apa yg dia nak semua dapat.

Aku ? Aku rasa secara tetibe mendadak lepas aku habis matrik hari tu ayah aku bagi je apa yg aku mintak.

Habis matrik hari tu aku ckp nak keje sbb aku nak duit then terus ayah aku ckp "Ayah kasi rm300 sebulan kak long duduk rmh smbil buat keje rmh jemur baju bla bla bla"

See mcm mana aku nak berdikari ?

Dan dan dia ckp tu terus aku dpt hndphone X2 time tu jugak. Sebelum ni aku tk prnh dpt apa apa hengpong drpd mak dan ayah dok harap dkt ex ex je bg hengpong cecanggih. Kehkhekhe.

Ni secara tetibe bg. Padahal kerja rumah takde la aku buat sgt pun.

Then aku ckp aku nak duit utk shopping, dan dan tu jugak dia bagi. See mcm mana aku nak berdikari ?

Bulan 7 hari tu, aku tetibe eh tak sbnrnya aku dh lama mengidam nak pakai belekberi.

Then aku cakap dkt ayah aku ini serious yang bebetul aku nak kerja sbb aku nak kumpul duit beli belekberi.

Dan dan dua tiga hari aku ckp nak kerja tetibe aku dpt belekberi satu setelah baru 3 bulan pakai X2. See mcm mana aku nak berdikari ?

Mak Pak aku tak ajar aku utk berdikari sendiri. Aku dimanja manjakan. So mcm mana ?

Aku tak prnh ada duit sendiri. Tak pernah pegang duit sendiri hasil titik peluh aku sendiri. Tak pernah. Kadang kadang tu aku terasa kesian jugak sbb duit topup ayah support, duit makan ayah support, duit shopping ayah support, belum masuk duit bill kebenda segala dia tanggung. Aku hidup senang lenang je. Tp dia tak bg aku kerja. Nak buat mcm mana ? Sighhh.

For this raya, thanks ayah sbb spend utk aku lebih kruang rm500 utk aku sorang je. Belum adik adik aku lg mak aku lg. But aku rasa aku pnya yg terpaling mahal di kalangan org lain.

But nak buat mcm mana pandai bodek pandai lah dapat. Tu sbb muka aku dgn ayah aku sama :B Paling dengki adik aku yg nombor dua tu sbb dia asyik dpt sisa sisa aku je dan skrng dia pakai nokia X2 tu.

So tell me how to berdikari. Nanti aku dah duduk jauh daripada family mcm mana ?

Tu sbb aku cpt homesick bila duduk berjauhan sesikit balik rumah, tak silap aku time dkt matrik dulu setiap mggu aku balik rumah.

Azza anak last tak boleh nak manja manja. Tapi setahu aku org selalu kata anak sulong tak boleh nak memanje, anak last yang selalu dimanjakan. Ntah sbnrnya aku rasa ayah aku layan anak anak dia sama je. Betul tak ayah ? :)

This entry for you ayah. Kak long malu nak cakap dgn ayah. So kak long tulis dkt belog je eh. Ayah kan suka baca belog kak long -.-' Kbai.

No comments:

Post a Comment