Monday, August 17, 2009

Hari yang menggairahkan

Bangun pagi, celik mata, dalam hati "rasa mcm malas gila nak prgi ke sekolah". Niat di hati, hendak jumpa yang tersayang. Itu aja. Gosok gigi, mandi mandi. Masuk blik, landing kejap, memikirkan tentang bertapa boringnya pergi ke sekolah. Trial SPM semakin menghampiri, diri tidak bersedia lagi. Hanyut di dlm percintaan yang tak tahu mana noktahnya. Siapkan diri, dan text Salleh, "bie bawa phone prgi sekolah?" Dan mlangkah menuju ke dapur, menjamu roti juga keju. Sedap. 7.15, bergerak ke sekolah, hati berdebar tak sbr nak tenung muka si dia. Huu =.='

Ada perhimpunan, si dia pengawas, tentulah dpt tenung muka dia. Haha, mencari si dia di dewan, akhirnya, SALLEH ! Auww, rindu bie, dah dua hari tak bertemu. Tapi hanya mampu tersenyum kerana hanya dpt melihat dr jauh. Masuk ke kelas, mula mula math, haihh, gila lahh boring. Hanya mampu berborak dgn fathiah yang baru pulang dr Thailand. Khusyuk mencritakan pengalamanya, sehingga tempias air liurnya. Haha. Menunggu saat rehat, mengantuk tak terkata, tak terfikir SPM akan tiba. Text si dia, tanya di mana "waktu rehat jumpa yaa bie, nak bagi duit topup" Malangya, minggu ini dia tak brtugas di blok aku. Waktu rehat bertembung dgn dia, alangkahh bestnyaa. Hanya bagi duit, dan blaa. Hati meronta nak lepak bersama, fkirkan mmber yang dh kawan lama. Masuk ke kelas, time bahasa melayu, time ni lahh utk berborak. Ckgu gila bapak tahap maksima boringya, smpai ke sejarah melantak tidur.


Waktu balik, keluar 2.15, mak aihh lambatnya. Tetapi tadi di dalam clss science main semnagat menjawab soalan shngga terkantoi karipap bawah meja. Ckgu rmpas nak buat makan, bapak kerek punya ckgu, igt aku suka ! Keluar kelas, terfikirkan si dia di Pdang Langat, mak aihh menyirap lahh pula. Lepak dgn betina lain, kau igt aku suka ? serang punya serang, dia buat buat tak paham pula. Salleh ****** tuttt haihh. Smpai rumah , bagi msg pjg berjela, tapi dia sikit pun tak paham. Rasa nak hentak batu dkt kpala dia. B***** punya salleh ! Dia tak prnh nak paham perasaan prmpuan, yang ingin di pujuk juga dibelai. Betul tak ? Betul ckgu ! Huhh ! smpai ke sudah aku tak layan dia, dgn harapan dia pujuk aku smpai mati. Dia call, aku reject, dia msg, aku buat dekkk ajaaa. Prgi mam lahh dia, siapa sruh buat aku sakit hati.


Petang tadi, study account dgn Along. Mak aihh payah nak jwb document. Kepala mcm nak pecah, uban pun tumbuh, rasa macam nak hentak kepala di dinding. Jurnal, buku tunai, lejar, imbangan duga, semuanya hampehh nilai tak prnh seimbang. Grr ! Mcm mana nak jwb SPM ? Sejarah ? Science ? Sains sukan ? Add mth ? Sbjct yang paling aku mcm nak fdup dh belajar. Grrr ! Harap la berajaya trial nanti. Aminnn :]


No comments:

Post a Comment