Saturday, May 21, 2011

Pagi tadi aku makan nasi goreng yg mak aku masak

Aku tak berapa nak reti menasihati orang.


Bila aku dgr masalah orang aku akan jadi tercengang dan tertanya tanya kenapa dia perlu luahkan dkt aku sedangkan aku ni tak pandai nak memanipulet kan masalah.


Tak kira la kwn kwn aku luahkan pelbagai masalah dan cerita, cerita gaduh dgn kwn, cerita gaduh dgn boifren, cerita gaduh dgn family, bermasalah ini itu sana sini.


Aku tak kan reti nak memberi nasihat, hanya mampu mendengar sahaja.


Kesian kan kawan kawan aku. Diaorg mengadu sampai nangis teresak esak, tapi aku hanya mampu ckp "sabar je la, nak buat mcm mana kan ? bla bla bla bla"


Aku bukan nya guru kaunseling. Aku tak pandai nak saiko saiko orang ni.


Mmg aku ada rasa kesian dkt kwn kwn aku yg bermasalah tu.


Kdang kadang tu sampai aku rasa mcm nak peluk kwn aku yg bermasalah tu biar dia nangis di bahu aku.


Tapi tak mampu. Aku hanya mampu lihat dia menangis dan aku biarkan aja. Kata orang klu kita nangis ia akan kurangkan rasa err rasa apa pun aku taktahu yg pastinya akan rasa lega.


Aku sedih, hati aku sebak, aku tak suka tgk org yg aku syg sedih mcm tu. Lagi bertambah sedih meraung hati aku klu aku tak mampu nak menolong dia dgn memberi nasihat yg bernas atau apa apa pertolongan pun.


Aku ni seorang yang tak berguna kan ?



HMPHHHHHHHHHH :|

maaf, saya tak mampu nak memberi nasihat tapi saya sedih sgt sgt dgn keadaan awk skrng ni :(

2 comments:

  1. eeeee pentiruuuu. (shamie) malas nk sign in

    ReplyDelete
  2. Nana tomey tomeyMay 21, 2011 at 10:53 PM

    kau inspirasi aku shamie. kau lah hero aku.

    ReplyDelete