Monday, August 15, 2011

Itu sesuatu yang luar biasa.

Kau tahu kan karma itu boleh berlaku ?


Aku percaya kepada karma.


Sebab aku rasa dan sedang merasainya.


Kalau jenis yang mcm aku karma itu berbalik balik.


Bila dulu org buat aku, bila aku rasa aku tak percaya aku buat balik.


Kau paham kan apa yang aku maksud kan ?


Contohnya aku buat baik dkt kwn aku, tapi kwn aku dtg bagi taik setempek dkt muka aku.


Maka aku berlalu pergi mencari kawan yang baru dan dia dtg bagaikan bidadari walaupun muka hodoh tetapi hati khlas utk berkwn dgn aku.


Tapi disebabkan pengalaman yang lampau aku jadi takut dan aku bg setempek taik dekat dia.


Maka dia berlalu pergi dan pada saat itu aku baru sedar rasa menyesal dan pergi mencari kawan yang baru tetapi benda yang sama berlaku berulang ulang drpd step first dan akhir.

Tak serik serik.


Kau nampak kan karma yang aku lalui ?


Kerana dunia berputar, what goes around are comes around.


Kita juga tak boleh nak judge org mengikut muka mereka yg cantik baik jahat buruk hodoh handsome dan sebagainya.


Sebut pasal rupa, aku kurang percaya kepada org rupa paras yang cantik hensem lagi bergaya ni ia disebabkan pengalaman aku dan aku lack of confident.

Contohnya jika, JIKA aku dapat seorang lelaki yang kacak dtg secara tiba tiba mintak couple dgn aku, dgn secara tiba tiba nya terlintas di kepala aku persoalan ini

"kau ni buta ke ?"

"Ke kau desprate sgt nak couple ?"

"Kau belum jumpa aku lagi kau taktau rupa paras aku mcm mana. Yang tak hensem pun aku tak terjaga, apa lagi yang hensem mcm kau ?"

Dan pelbagai persoalan lagi berlegar legar di kepala aku.

Aku bukan judge org drpd luaran, tapi aku mengambil langkah berjaga jaga sbb atas pengalaman aku juga.


Aku dah 19 tahun, tahun last utk aku enjoy sebagai teen.

Tahun dpn dua masuk two series. Nampak lg tua bukan ?

Dan pengalaman tu lah mengajar aku erti hidup.


P/s: Kau nampak tak header di atas tu ? Comel kan ? Siap ada gigi besi lagi di tong sampah tu.

Bengang Azza bila aku ckp tu tong sampah padahal tu org lidi. Eh org lidi ?

Apa apa pun terima kasih Azza sbb buatkan header ni walaupun simple tp ia sgt comel.

Sbnrnya Azza kwn dunia akhirat sbb dia selalu dgr rintihan kasih aku ni sambil nangis nangis.

Korang percaya tak yg aku kenal Azza di myspace drpd form 4 bukan nya kenal di sekolah ataupun di matrik tetapi rapat sampai skrng. Alhamdulillah :)

Daripada myspace ke facebook ke twitter asyik bersama azza, lepas ni laman so-sial apa lagi kita nak bersama ? :O

1 comment:

  1. i da bt header baru laa ptg td tapi u sibuk kt johor maka mls nak bg hoho

    ReplyDelete